czwartek, 19 października 2017

Pierwsze spotkanie z Cukierkiem

Porcja ćwiczeń gramatyczno - ortograficznych na początek dnia. Dowiedzieliśmy się, co to są znaki interpunkcyjne. W zasadzie ze wszystkimi już się spotkaliśmy i żadna nazwa nie była dla nas nowa. Wiemy już, jak ważne znaczenie mają w tekście, by był on logiczny i  zrozumiały.  Potem czytaliśmy tekst z wyrazami z "u" na początku i na końcu wyrazu. To ważne, bo tylko "ósemka" i wyrazy od niej pochodne mają na początku "ó".  Wprawdzie Pani już kilkakrotnie nam o tym mówiła, ale zdarza się nam zapomnieć. 

Nową inicjatywą jest wymiana pocztówek ze szkołami z różnych stron Polski. Zaczęliśmy od ćwiczeń w adresowaniu i wypisywaniu pozdrowień, a potem każdy z nas wypisał pocztówkę dla wybranej szkoły i jednego przedszkola. Poradziliśmy sobie świetnie. Jutro je wyślemy, jak wszyscy doniosą znaczki pocztowe. Będziemy czekać na pocztówki zwrotne, by na mapie zaznaczać, skąd do nas trafiły.
Pracę przerwał nam próbny alarm. I chociaż byliśmy zaskoczeni, bardzo sprawnie i szybko opuściliśmy klasę i wyszliśmy na boisko. A potem czas na codzienną porcję ruchu. 

No i pierwsze spotkanie z Cukierkiem; niesfornym, rozbrykanym kotem, którego niektórzy już znają, a pozostali polubili od pierwszej chwili. Podczas czytania książki naszym zadaniem było wyobrażenie sobie, jak wygląda nasz bohater i narysowanie go. A już jutro przekonamy się, czyj kot jest najbardziej podobny do prawdziwego Cukierka. Bez wątpienia wszystkie nasze Cukierki są urocze. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz