poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Jak smog szkodzi zdrowiu? - zajęcia projektowe

Kolejny dzień projektu RODZICE  I DZIECI, POWIETRZE BEZ ŚMIECI rozpoczęliśmy od zademonstrowania mini transparentów. Wykorzystamy je podczas happeningu antysmogowego. 
Przykleiliśmy naklejki z pytaniem dnia; "Jak smog szkodzi zdrowiu?", a następnie mieliśmy małą burzę mózgów, bo musieliśmy podać przykłady szkodliwego wpływu smogu na organizm człowieka. Kolejną część zadania wykonywaliśmy już w grupach. Tym razem musieliśmy się zastanowić i zapisać, jaki wpływ ma smog na nasze usta i nos, płuca, serce i mózg. Najpierw zapisaliśmy swoje pomysły, potem dokleiliśmy propozycje z karteczek. Obejrzeliśmy kolejny odcinek filmu związanego z lekcją. Naszym zadaniem w domu jest wykonanie papierowej sylwetki dziecka, które chce zaprotestować przeciwko szkodliwemu smogowi. 





Przypomnieliśmy sobie, co wiemy o Hansie Christianie Andersenie. Okazało się, że pamiętamy dość sporo. Następnie rozwiązując krzyżówkę sprawdziliśmy, czy znamy jego baśnie. Wyodrębniliśmy bohaterów lektury "Dziecię elfów" oraz ustnie odpowiedzieliśmy na pytania dotyczące lektury. Przy okazji utrwaliliśmy także rodzaje zdań i znaków interpunkcyjnych. 



Nadszedł czas prezentacji o porach roku. Dzisiaj o wiośnie opowiedzieli nam: Oliwia, Jaś, Hania i Michał. Pomogli nam uporządkować posiadane już przez nas wiadomości o wiośnie. Opowiadali bardzo ciekawie. Swoje prezentacje wzbogacili ilustracjami lub zdjęciami. Brawo dla nich. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz