poniedziałek, 11 grudnia 2017

Wyprawa na kompromis

Rozpoczęliśmy drugi tydzień akcji z grudniową nauką programowania i tym razem nowość; zajęcia z matą i kubeczkami. Słuchając rymowanki - instrukcji musieliśmy układać kubeczki, w wyniku czego powstała kolorowa choinka. Uzupełniliśmy brakujące bombki na naszej adwentowej, zadaniowej choince, gdyż zadaniami weekendowymi były zakodowane obrazki. Kolejne zadania zaliczone.

Kontynuując zabawy na macie układaliśmy kubeczki zgodnie z działaniami matematycznymi. Okazuje się, że z pomocą maty można dodawać i odejmować. A dzisiaj dodawaliśmy i odejmowaliśmy liczby dwucyfrowe. Kontynuując zadania w zeszycie, kolorowaliśmy kratki w diagramach, aby przedstawić obliczane działania.

W nawiązaniu do instrukcji mycia zębów, które układaliśmy, obejrzeliśmy film, na którym dzieci układały dla odmiany instrukcję robienia kanapek. Tata dzieci wykonywał polecenia zgodnie z niezbyt prezycyjnymi poleceniami dzieci i było to bardzo zabawne. 
Nie wiemy, czy pani pielęgniarka wiedziała, co robimy, ale... Przyszła i kazała przygotować szczoteczki. Czas na fluoryzację. Szczotkowaliśmy zęby zgodnie z instrukcją 😉.

Następnie przenieśliśmy się do naszego "warsztatu świętego Mikołaja" i tym razem zrobiliśmy wesołe reniferki. Nasz kiermaszowy stół zapełnia się, a to jeszcze nie koniec! Zapraszamy na zakupy!

Wysłuchaliśmy opowiadania "Wyprawa na kompromis" o Maćku i Joli, którzy pomimo łączącej ich przyjaźni często się kłócą. Poznaliśmy nowe powiedzenia; "mieć muchy w nosie", "być nie w sosie" oraz "pójść na kompromis". I właśnie tej trudnej sztuki kompromisu nauczyli się bohaterowie opowiadania. My też próbujemy, ale nie zawsze nam wychodzi. Przed nami zadanie w parach, podczas którego  zapewne będziemy musieli niejednokrotnie pójść na kompromis, by nasza praca zakończyła się sukcesem. Dzisiaj planowaliśmy nasze zadania, a od jutra będziemy wspólnie tworzyć "zindywidualizowaną" choinkę, która ukaże nas samych. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz