wtorek, 19 września 2017

Składniki krajobrazów

Zajęcia ruchowe w dużej sali gimnastycznej to coś, co lubimy najbardziej. I chociaż w tym roku będziemy dzielić salę z rówieśnikami z klasy II b, to dzisiaj mieli oni inne plany, a cała sala była dla nas. Na nasze życzenie - gra w dwa ognie. Na szczęście na punkty, nie na odpadanie. Potem jeszcze małe wyścigi w biegach, skokach, czworakowaniu... Ale byliśmy zmęczeni. 

Później wystroiliśmy się w nasze klasowe koszulki i jako Mali Odkrywcy udaliśmy się do studio fotograficznego, którym stała się mała sala gimnastyczna. Zdjęcie grupowe, jak zawsze w naszej klasie, wymaga od fotografa ogroooomnej cierpliwości, bo zazwyczaj ktoś się rusza, poprawia, garbi, prostuje, zamyka lub wytrzeszcza oczy, dorabia różki, rozkracza nóżki, leży na koledze, stroi miny, wyciera nos, poprawia włosy, pociera ucho, zaczepia sąsiada... 😏 Ale co tam... W końcu się udało. Z jakim efektem, to się dopiero okaże.  😆

Nadszedł czas poważnej pracy. Matematyka i działania z niewiadomą (okienkami), które coraz bardziej nam się podobają. Z resztą pamiętamy je jeszcze z klasy pierwszej. 
Następnie pracowaliśmy w parach. Zadawaliśmy sobie wzajemnie pytania, które w domu ułożyliśmy do tekstu "Straszliwe decybele". Naszym zadaniem było wzajemne kontrolowanie poprawności w odpowiadaniu i budowaniu logicznej odpowiedzi całym zdaniem. Po zakończeniu ustnie oceniliśmy swoją pracę. 

Kontynuując tematykę krajobrazów, powtórzyliśmy dotychczasowe wiadomości, a następnie wyodrębniliśmy składniki, które pomagają nam w ich rozróżnieniu, a należą do nich: ukształtowanie terenu, zwierzęta, rośliny, woda i działalność człowieka. Nie mieliśmy problemu, żeby je zapamiętać. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz