A segregować odpady mogą już najmłodsi. Tak więc ustaliliśmy kolory pojemników, pokolorowaliśmy na określony kolor symbole recyklingu i przystąpiliśmy do segregacji zgromadzonych w klasie śmieci; plastik, papier, szkło, metal, odpady biodegradowalne oraz inne, których początkowo nie wiedzieliśmy, gdzie zaklasyfikować. Jednak szybko nam się przypomniało, że przeterminowane leki wrzuca się do specjalnego pojemnika w aptece, baterie również do specjalnych pojemników np. w szkole, zepsute telefony i inne sprzęty elektroniczne do kontenerów na elektrośmieci. Natomiast odzież możemy wrzucić do pojemników PCK, być może ktoś jeszcze z niej skorzysta.
Obejrzeliśmy kolejny film tematyczny z ciekawym doświadczeniem. Fragment z wybuchem tak nam się podobał, że obejrzeliśmy go dwa razy. Wkleiliśmy do zeszytu informacje o recyklingu. Wiedzę teoretyczną postaramy się stosować w praktyce i zachęcać do tego innych.
W ramach zajęć matematycznych przećwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100. Nie sprawiają nam one większej trudności, chociaż pomyłki w obliczeniach się zdarzają.
Uczyliśmy się piosenki "Utalentowana szóstka" i chyba mieliśmy dobry dzień, bo dość szybko zapamiętaliśmy tekst. Jeszcze poćwiczymy w domu.
Dzień i tydzień nauki zakończyliśmy zabawami ruchowymi na szkolnym boisku. Różne odmiany zabawy w berka bardzo nam się podobały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz