piątek, 24 marca 2017
24 marca - Jak komunikują się niepełnosprawni?
Dzisiaj byliśmy na zajęciach integracyjnych w zaprzyjaźnionej szkole - ZSS nr 41. Nasi rówieśnicy wraz ze swoimi paniami czekali na nas w sali gimnastycznej. Zajęcia dotyczyły sposobów komunikowania się osób niepełnosprawnych, które z różnych przyczyn nie potrafią mówić. Jak zaczarowani słuchaliśmy pani Agnieszki - mamy Hani, która pracuje w tej szkole. Zainteresowała nas historia Ani i jej siostry Zosi z książki "Duże sprawy w małych głowach". Następnie zobaczyliśmy obrazkowy plan dnia i dowiedzieliśmy się, co to są "pisiesy" (PCS). Oglądaliśmy zestawy obrazków, które pomagają dzieciom w komunikowaniu swoich potrzeb i przekazywaniu informacji. Próbowaliśmy się porozumiewać z ich wykorzystaniem. Bardzo nas nas to zaintrygowało. Po powrocie do szkoły sami staraliśmy się stworzyć taki swój zestaw znaków. Czy są zrozumiałe, sprawdzimy w domu w kontakcie z rodzicami i rodzeństwem. Ostatnie chwile w klasie wykorzystaliśmy na zabawę "kalambury"; bez słów pokazywaliśmy różne czynności, zwierzęta, a nasi koledzy i koleżanki musieli odgadnąć, co pokazujemy.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz